Equilibrium String Quartet
Equilibrium String Quartet

Zespół został założony w 2017 roku przez czworo muzyków, którzy od wielu lat występują z najważniejszymi zespołami wykonawstwa historycznego w kraju i za granicą, aby wspólnie odkrywać muzykę kameralną XVIII i XIX wieku. W swojej działalności koncentruje się na przywracaniu do życia – we współpracy z muzykologami i z uwzględnieniem dawnych praktyk wykonawczych – zapomnianych utworów tego okresu, w tym przede wszystkim twórczości kompozytorów polskich. W powszechnej świadomości polska muzyka kameralna epok klasycyzmu i romantyzmu jest bardzo mało znana i prawie nieobecna w repertuarze koncertowym oraz fonograficznym. Tę lukę Equilibrium String Quartet pragnie sukcesywnie wypełniać. W 2018 r. zespół wydał swoją pierwszą płytę, zawierającą pierwsze nagranie na instrumentach historycznych kwartetów smyczkowych z op. 8 Józefa Elsnera (CD Accord).

Sulamita Ślubowska I skrzypce

Swoją muzyczną edukację rozpoczęła pod kierunkiem mgr Ludmiły Sołowiewicz w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie
dr. hab. Szymona Krzeszowca. Od roku 2020 asystentka w Katedrze Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Umiejętności artystyczne szkoliła również pod okiem takich wybitnych artystów, jak Pierre Amoyal, Gidon Kremer, Maria Szwajger- Kułakowska, Pinchas Zukerman, Roland Baldini czy Bartłomiej Nizioł.
Wielokrotnie doceniana na konkursach międzynarodowych i ogólnopolskich, o czym świadczą liczne nagrody, m.in. I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Młody Paganini w Legnicy, I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie, III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej.
Jako solistka występowała m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Rzeszowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej oraz Orkiestrą Symfoniczną Staatstheater w Cottbus. Występowała również na licznych festiwalach muzyki poważnej, m.in. na Festiwalu
Bayreuth Baroque, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej Ensamble im. Księżnej Daisy w Książu, Festiwalu Muzyki Polskiej w Gÿor oraz na Festiwalu Chopin i jego Europa w Warszawie.
Prymariuszka Equilibrium String Quartet, członkini Metropolis Piano Quartet, {oh!} orkiestry historycznej oraz orkiestry kameralnej Polish Soloists String Orchestra. Stypendystka Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Fundacji Teresy Sahakian, Fundacji Orlen Dar Serca, Fundacji Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Małgorzata Malke II skrzypce
Solistka i kameralistka. Regularnie współpracowała z najważniejszymi zespołami polskiej i europejskiej sceny muzyki dawnej, m.in. Le Cercle de l’Harmonie, Collegium Marianum, Arte dei Suonatori. Obecnie na stałe związana jest z Wrocławską Orkiestrą Barokową oraz {oh!} Orkiestrą Historyczną. Jest absolwentką klas skrzypiec oraz skrzypiec barokowych w Akademii Muzycznej w Katowicach. Studiowała także – w ramach stypendium Erasmus – na uniwersytetach muzycznych w Grazu (skrzypce) i Wiedniu (historyczne praktyki wykonawcze).  
Małgorzata Malke zanim zainteresowała się historycznym wykonawstwem muzyki dawnej, regularnie współpracowała ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej i Orkiestrą Miasta Tychy AUKSO. Od dziesięciu lat koncertuje z Anną Firlus (klawesyn) i Krzysztofem Firlusem (viola da gamba), tworząc wspólnie trio Extempore. Pracuje również jako nauczyciel metodą Suzuki.

Anna Nowak-Pokrzywińska altówka
Skrzypaczka z wykształcenia, altowiolistka z powołania. Zgłębiała tajniki wykonawstwa historycznego pod kierunkiem Zbigniewa Pilcha w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Rachel Podger w Royal College of Music and Drama w Cardiff, a także podczas licznych kursów prowadzonych m.in. przez Amandine Beyer, Petry Mullejans i Enrico Onofriego.
Już w trakcie studiów nawiązała współpracę z Arte dei Suonatori, zespołem Harmonologia oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. Obecnie prowadzi bogate życie koncertowe, występując –zarówno jako skrzypaczka i altowiolistka – w takich zespołach, jak {oh!} Orkiestra Historyczna, L’Arpeggiata, Capella Cracoviensis, Collegium 1704, Holland Baroque, Les  Ambassadeurs, Orkiestra Kore, Capella Regia Polona czy Dresdner Festspielorchester. Grała w salach koncertowych w całej Europie, a także w Azji i Ameryce Północnej. Nagrania płytowe z jej udziałem ukazały się pod szyldem wytwórni: BIS, Chanel Classics, Alpha, Dacapo i DUX.

Tomasz Pokrzywiński wiolonczela
Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej (reżyseria dźwięku) i londyńskiej Guildhall School of Music and Drama (wiolonczela barokowa). Na stałe związany z zespołami Arte dei Suonatori, Holland Baroque i {oh!} Orkiestrą Historyczną, współpracuje również jako gościnny koncertmistrz z Academy of Ancient Music i La Nuova Musica, a jako kameralista m.in. z Rachel Podger, Marcinem Świątkiewiczem i Marcinem Maseckim. Nagrania z jego udziałem wydały takie wytwórnie, jak Harmonia Mundi, Channel Classics, BBC, Alpha i BIS. Poza grą na instrumencie historycznym zajmuje się aranżacją, a od niedawna również improwizacją.
Lubi łamać stereotypy i działać na pograniczu muzyki klasycznej, dlatego powołuje do życia lub współtworzy takie inicjatywy, jak Festiwal 3x3, cykle Transkrypcje i Dżemy klasyczne, Festiwal Strefa Ciszy i Smykofonia. Od 2016 roku prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Posłuchaj